Silvertejp fixar allt.

”Icke fackmannamässigt utfört!” Så sa besiktningsmannen från försäkringsbolaget om min inkakling av duschen. Vatten hade läckt genom kaklet in i väggen. Under julstädningen 1978 upptäcktes en mögelfläck på väggen i hallen. Sedan dess har jag slitit med att utveckla mig fackmannamässigt. Kolla tidigare inlägg om mina hantverkarinsatser som snickare och målare. Nu har jag dessutom agerat elektriker. I skogen upptäckte vi att spisen inte fungerade och maten fick värmas på spritkök. Vissa lampor släcktes när andra tändes. När elelementet slog på slocknade allt övrigt. En fackman gav diagnosen fasfel pga kabelbrott. Ordern löd:”Gräv upp kabeln, skarva ihop, isolera och gräv ner.” Silver är ju en strömförande metall , så när jag skarvat kabeln  virade jag in den i silvertejp för att öka volten( eller ampèren? ). Resultatet har blivitIMG_1991 en sagolik sprutt i ledningarna.

IMG_1994IMG_2008

Kommentera

