Vem har gett mongolfläcken ett ansikte?

Träningslägret började idag med frukost 07:00, havregrynsgröt med nyponsoppa. Därefter vidtog ett hysteriskt åkande i okända backar för att hitta ett ställe  där vi (K-A + jag) kunde få ”starkt” kaffe med vispgrädde.

IMG_1935

I fjärran såg jag Trysilfjellen som väckte liv i minnet av den årliga vurpan 1995. Det resulterade i att jag, efter att träffat Singhpiraten iklädd turkos turban på sygehuset i Elverum, hade privatchafför i sex veckor. Singpiraten visade mig röntgenplåtarna och undrade: ”ser dere noe?” Jag skakade på huvudet och han konstaterade:” ikke jeg heller!” Efter att ortopeden undersökt mig i Kalmar konstaterades att det inte var ett stukat knä utan ett krossat. Svårt att köra bil med gipsat ben, alltså fick jag skjutsas runt till mina olika jobb.

IMG_1937

Till lunch serverades risgrynsgröt med blåbärssoppa. Därefter inträffade den årliga vurpan i längdspåret. Denna resulterade i att min kropp nu prydes av en mongolfläck. (wikipedia det!) Slutet gott, allting gott (Shakespeare). Till middag serverades en klassiker: spagetti med köttfräs som var exakt så starkt kryddad att jag fick annat att tänka på än kroppens ädlare delar.

Kommentera

