Idolbild.

En bild på min kära flygmaskin som skänkt mig så mycket glädje o talrika tillfällen till att hitta på nya invektiv (svordomar). Idag frågade många nyfikna om de kunde få flyga med. De lämnade mig med muttranden och huvudskakningar då jag förklarat att luftfartsmyndigheterna inte tillåter mig att ta passagerare eftersom flygmaskinen ännu inte har gjort någon bullertestning. Representanter för det svenska folket lovade då att om de fick följa med skulle de vara så tysta de kan för att undvika att bidraga med några störande oljud. Några undrade också om även andra flygmaskiner är mer högljudda när de flyger med passagerare. Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte passade på att fråga landshövdingen som besökte ”flygande kroppkakan” idag. Han är ju den högste uppsatte av våra myndighetspersoner och skulle säkert på ett enkelt sätt förklarat hur det ligger till.

Kommentera

