Palaestran = Rumpmas.

Som ordinarie medlem av jympaakademien Palaestra har jag förtur till det goda livet. Medlemmar kallas för Palaestraner och kan inneha olika befattningar. Tord är ordningsman och jag är kaosman men fr.o.m. idag är jag även rumpmas. Tidigare trodde jag att det var en benämning på dalmasar som bodde på gränsen till civilisationen. Nu vet jag bättre. I skidspåret rådde idag blixtföre i alla riktningar. Eftersom jag lovat att vara rädd om mig så hanterade jag rädslan på så vis att jag satte mig på rumpan ovanpå skidorna för att masa mig nedför den brantaste backen. Dock satte skidorna fart och i en veritabel lågflygning susade jag fram i spåret tills det svängde 90grader vänster medan gravitationen förpassade mig rakt ut i skaren. ”Aj Aj vad det bultar o det bankar” spelar chefen på lördagsjympan. Är han månne synsk? Nåväl…..nu har jag bastat o duschat o känner en viss glädje över att ha gett rumpmasen ett ansikte.

 

Kommentera

